Arrival

2010-04-29 08:57:49
kategori: Entertainer 2010   [0] kommentera

Så, nu sitter jag och Cecilia och nördar oss vid våra datorer i receptionen på vårt hotell. Där är det enda stället wirless internet funkar.


Nu om gårdagen!

Klockan 5 ringde klockan och jag var supernervös inför dagen. Mamma skjutsade in mig till Helsingborg för att ta tåget till Kastrup.

Cecilia hoppade på i Malmö och Alex i Svågertorp.. Vi kom till Kastrup checkade in och allt gick jätte bra. 

Flyget tog ca 3 timmar och det var jätte drygt. Vi kunde inte se ut genom vårt fönster för där var en stor motor ivägen och jag försökte sova men det gick heller inte så bra. 

När vi landa i Aten var klockan 12 lokaltid. Vi hade 2 timmar mellan flygen och vi bestämde oss för att äta lite. Men vi hitta inget bra ställe, så Cecilia köpte nötter vi satt och gnagde på istället.

Sen gick vi på flyget till RHODOS! Det var ett fint plan med en liten tv där man ändrar ljus/fläkt så man kunde se hur långt det var kvar och hur varmt det var ute osv..

När vi landa gick vi ur planet och kom ut i friska luften. Det var varmt och fuktigt i luften men det blåste rätt mycket.

Vi letade upp en taxi och medans han körde oss till Atlantica Princess frågade Alex ut honom om Rhodos, några grekiska ord och hur stor ön är osv. Men chafförens engelska var inte den bästa så jag och Cecilia satt där bak och fattade inte så mycket.

När vi kom till hotellet gick vi in på vårt rum, duschade, och väntade på att klockan skulle bli halv 8. Då skulle vi äta middag med Rick Martyn (chef för entertainer teamen på de 2 hotellen vi ska vara på).

2 tjejer från England kom på kvällen. Alex gick och la sig och vi andra köpte en cider i affären brevid hotellet och gick till deras lägenhet som ligger precis brevid hotellet. Så vi fick ett hotellrum och de fick en hotelllägenhet. Förmodligen kommer alla få lägenhet sen. 

Vi gick och la oss halv 12. Väldigt trötta!! 


Cecilia



Aten

 Alex


Jag haha!


Det första vi såg när vi landade i Aten!

Rummet (kommer mer bilder på det sen, Cecilia väntar på mig)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Tillbaka till startsidan


bloglovin