Final countdown

2010-04-18 17:32:35
kategori: Vardag   [0] kommentera

(10 dagar)


Lördag: Hjälpte till på scouterna uppe i Haglekulla. det var kallt, blåsigt och lite regnigt. Inte kul. Dessutom var gräsmattan helt förstörd av vildsvin..

När jag kommit hem och duschat av mig all röklukt körde jag till Familia och handla present till Emilia, för hon har ju fyllt 20. wiho! Och det skulle vi fira hos henne på kvällen.

Så klockan 7 var jag hos Emilia, punktlig som vanligt, och först. Inget förvånande. haha. Nä, dom har blivit mycket bättre på att passa tider mina små vänner.

Vi fick mat - pasta med kräftstjärtar, getost - mycket gott.

Sen öppnade hon presenter. Av Camilla fick hon en fin ring, av Sara fick hon ögonskugga och hårinpackning och av mig fick hon ett förfestspel, som vi invigde senare på kvällen.

Vi tog bussen in till stan, blev den vanliga rundan, toa på Stinsen, träffa folket, shota på Tapaz, Stinsen igen, sen gå vidare. Denna gången till Tempel. Det var tydligen 23 årsgräns, men vi hade tur, som vakten sa.

Efter en stunds dansande var vi hungriga på nattamat och gick till Donken och åt oss feta. men det var gott.
Bussen hem, bums i säng.. Slut på dagen 03:30.

Camilla är så gullig, när jag kommit hem får jag ett sms från henne "har du kommit hem? jag tyckte jag hörde nån som skrek".


Söndag: Ställde klockan på 9. Hade bestämt med pappa att jag skulle följa med och springa orientering. För första och sista gången på detta året. Pappa hämtade mig klockan 10. Och jag startade 11:00 och var i mål en timme senare. Alltså gick det inte jätte snabbt på rundan, men om jag får lov att skylla på något skulle det vara att jag inte tränat på länge, att jag paja mitt knä igår (som vanligt), och hm.. ja, det var längesen jag orienterade helt enkelt. haha. Men jag ska inte skylla ifrån mig :P

Dessutom hatar jag mina orienteringskor, har fått ett köttigt skavsår, och som jag får varje gång jag använder dom. Kanske därför jag inte springer så ofta XD

Kom hem igen klockan 1.. och nu är jag sååå trött att jag bara vill dö. Nej, men ja, ska hålla mig vaken och se reprisen på Millenium klockan 21:30.. SEN SKA DET SOVAS! OCH HOPPAS PÅ ATT DET JÄVLA ASKMOLNET HAR FÖRSVUNNIT! BAAAH!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Tillbaka till startsidan


bloglovin