10 maj

2010-05-11 10:20:19
kategori: Entertainer 2010   [1] kommentera

10 maj (Långt inlägg)

Denna dagen har varit för jävlig rent ut sagt. Det börjar med att Rick knackar på dörren och säger att Robyn och
Alex har ledigt fram tills efter lunch.

Jag och Katy går till hotellet för att äta frukost och ha ett litet möte med Rick och Suzanna under tiden.  Det var väldigt viktigt att vi kom i tid. 10 i 9. Rick var där och vi var där, men Suzanna kom inte förrän 5 över 9. Det första hon säger är  ”var är dom andra?”
Rick:  Du sa att dom kunde ta ledigt på morgonen så jag sa till dom att komma efter lunch
Suzanna:  Nej, de måste först komma till 10 i 9 och sen kan dom vara lediga..


Rick bad om ursäkt och vi fick reda på vad vi skulle göra under dagen. Suzanna var som alltid på dåligt humör och ska klaga på allt och alla (det är så hon är).

Efter frukosten sätter jag oc h Katy oss ner för att titta på en film som spelades in förra året på hotellet när nån håller i Aquasplash. Suzanna säger: ja, det är såhär ni ska göra i fortsättningen.. Ni kan inte hålla det så som nu gör.

Okej fine. Jag skulle hålla Vattenjympan idag. Det gick skit. För Suzanna stod och titta på så jag gjorde rätt. Jag blir nervös, ingen är med på vattenjympan (brukar alltid vara folk). Men jag fortsätter. Det var hemskt. Usch.


Ja, jag orkar inte skriva allt. För ni förstår ändå inte hur hon är. Jag gillar henne inte alls. Ingen gör. Hon får oss på dåligt humör, sänker vårt självförtroende och ska klaga hela tiden på allt man gör. Aldrig får någon positiv respons. Hur ska man kunna vara självsäker och hålla i aktiviter på ett bra sätt då?


Jag och Robyn fick en utskällning idag för att vi gick hem och bytade kläder efter Vattenpolot, eftersom vi blev islängda i poolen. Vi kunde inte gå in och hämta en handduk och vi hade ingen med oss och inga extra kläder med oss. Dessutom skulle vi inte samlas förrän om en timme.
Fel av oss tydligen. Vi skulle ha hämtat en handduk innan vi blev islängda i poolen- ( Suzanna: Ni måste ju tänka själva) . Vi missade en timmes PR:ing. Och hon klagade på att vi tog för lång tid på oss.


Jag är bara så trött på allt. Att vi inte vet vad som händer. Igår sa hon att vi skulle lära oss nya sånger för att ha en musicquiz ikväll. Men imorse ändra hon sig och sa att det blev samma show som vi gjorde på Aegan Blue i lördes. Fine, men hon slängde in Robyn som inte var med på showen i lördes eftersom hon och Alex var tvungna att vara kvar på Princess. Robyn fick panik under repet, börja gråta, kände sig stressad. Helt förståligt. Hade hon fått reda på det dagen innan kunde hon ha tränat på sångerna och danserna. Så Robyn ströks från showen ikväll.


Alla är riktigt stressade. Vi gör vårt bästa, jobbar 15 timmar om dagen, men det är visst aldrig nog.
Jag och Katy satt till halv 12 igår och skulle inventera kostymerna. Vi hann med hälften, sen orkade vi inte mer. Idag frågade Suzanna om vi gjorde det klart. Och när hon fick reda på att vi inte hade det blev hon skitsur.  Jag känner mig som en slav. Får ju inte betalt än heller. Har inte haft en riktig träningsvecka som dom har haft andra år.


Många funderar på att åka hem. Jag har dock inte tänkt tanken än. Jag måste ge det tid. Men jag jobbar inte 15 timmar om dagen för 600 euro i månaden. Det är inte värt det.

Ikväll har det varit fullt upp hela kvällen.


19:30 – 20:00. Stå vid resturangen och Pr:a i kvällens showoutfit.
20:00 – 20:30. Förbereda Kidsdisco, byta om, Pr:a utomhus
20:30 – 21:00. Kidsdisco, Jag och Robyn
21:15 – 21:35. Bingo, jag är värd och säger nummerna på svenska
21:45 – 22:30. Show
22:30 – 23:30. Pr:a, fixa scenen m.m


Jag är så sjukt trött. 3 stycken har börjat gråta idag pga stress, ouppskattning m.m..
Jag och Katy är de ända som inte har fått ledigt än. Jo en timme i lördes. WOW! Dyrbar tid det där med frihet.


Jag är fortfarande jätteförkyld och har ont i halsen, men showen gick ända bra för min del. Dock hade ju Suzanna synpunkter som vanligt. Så fort hon är i närheten får man dålig energi. Så jag verkligen längtar tills hon åker iväg. Tror det dröjer ytterligare en vecka.  Thomas, högste chef för TMC, kommer nästa vecka, så det blir nog en helvetes vecka framöver.


Rick skulle verkligen behöva en dayoff. Han stressar ihjäl sig, och det går ut över oss. Vi har sagt att vi kan hålla i aktiviteterna en dag om vi gör det tillsammans. Men det gick inte Suzanna med på.


Uh, ja, nu måste jag sova så jag orkar med en dag imorgon. Blir ingen show eller kidsdisco imorgon i alla fall. För imorgon är det Greeknight. Skönt. Men vi måste ända vara där och Pr:a..


För dom som inte vet vad PR är, så är det när man pratar med gästerna, får dom att delta i aktiviteter osv. Riktigt jobbigt. Särskilt på engelska. Tur är det att det har kommit rätt många svenska gäster hit denna veckan, så får väll prata med dom.

Men förutom allt det jag precis har skrivit så är det bra här. Varmt väder, härliga människor, (förutom Suzanna). Alla är riktigt trevliga, personalen, gästerna och såklart Robyn, Katy och de andra.


usch din dag paminner om en av mina manga daliga dagar i den gamla familjen.. lider med dig.. den dar susanna later som en riktigt bitch.. om hon e den enda som klagar pa er kan man undra om de kanske e fel pa henne och inte det ni gor.. forstra att manga fudnera pa att aka hem, radet jag kan ge dig e att folja ditt hjarta, du ska kanna att du far ut nat av att vara dar.. att du vaxer och mar bra av att vara dar da ar det vart det :) jag hade inte stanna kvar har om den har familjen jag har nu vatt lika dalig som den forra.. oturligt nog for er sa kan ni val knappast byta bort susanna sa som ja kan byta familj.. hoppas du har det bra trots all skit. hang in there, du klarar detta emms du e stark :)

2010-05-12 03:09:17



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Tillbaka till startsidan


bloglovin