23 oktober (sista dagen på rhodos)

2010-10-23 18:31:00
kategori: Entertainer 2010   [0] kommentera
Jaha, då var det sista kvällen här på Rhodos, och imorgon är jag hemma i kalla Sverige. Brr, vet inte om jag är redo för det.. Idag har jag legat på stranden i 4 timmar och imorgon kväll kommer jag frysa ihjäl.

Den sista veckan har varit rätt tråkig. Jimmy åkte hem i lördes, i söndes åkte de sista gästerna hem. Vi hade vår traditionella fishbowl sunday på sportsbaren, sen åkte callie hem klockan 5 på natten till måndagen..

I måndes åt jag frukost med Rick på sportbaren och sen på kvällen var vi på avslutningsmiddag för alla osm jobbat på hotellet.

Fick 3 rättersmiddag (grekisk mat) och fri dricka. Inte dåligt. Men det var inte så kul ändå. Allt som sades var ju på grekiska. Men det var kul att se alla i vanliga kläder och inte i sina jobbekläder..

I tisdes åkte jag med Roxanne (engelsk reseledare) till ett gym på ett av hennes hotell. Sprang på bandet, gud vad jag har saknat det, tro det eller ej. Sen simmade vi i en inomhuspool och bada jaccuzi, bada ångbastu och hadeen riktig spadag.

I onsdes åkte Rick hem så efter det har jag varit helt ensam. Eller jag har ju Costas, har kommit hit kl 7 varje kväll för att sitta på internet, han håller tom baren öppen bara för mig så jag kan komma hit ett tag.

Vädret har inte varit så bra här de senaste veckorna. Men i torsdes började spricka upp lite, så jag och Rox gick till stranden för att lapa lite sol.

I fredes åkte jag till Rhodosstad för att göra mina sista inköp. Köpte lite Ouzo och smycken. Gick även vilse i Gamla stan. Pratade med en massa inkastare som ville bjuda mig på drinkar, men jag sa att mina arbetskamrater väntade på mig.

Idag, sista dagen, åt jag frukost på stranden och sen la jag där i 4 timmar för att få den sista solen på mig innan jag åker hem.

Min chef Thomas ringde igår, han fråga om jag ville ställa upp och hjälpa honom.. Han ska till sverige och presentera TMC för arbetslösa, förklara vad jobbet innebär osv. Självklart hjälper jag till. Får även lite betalt för det, och jag har ju inget bättre för mig.

har planerat att åka till england den 24 nov för att hälsa på Callie-Anne. Det är sjukt tomt utan henne. Har tillbringat varenda minut med henne den senaste månaden. Och helt plötsligt är hon inte här.

Nej det är väldigt knäppt här just nu. Hotellet är tomt, tomt på folk, på stolar, bort, solstlar, parasol. Tomt på liv helt enkelt. En sorglig syn. Så många minnen jag har därifrån nu. Så mycket folk jag har träffat, pratat med, blivit vän med, där.

Många personer jag vill träffa igen, som jag kommer träffa igen. Och andra som jag aldrig kommer träffa igen.

Men allting har sitt slut. Och nu är det slut på detta äventyret. Kanske jag kommer tillbaka nästa år. Det vet jag inte. Kan jag inte bestämma nu. Men detta har varit en fantastisk upplevelse, med upp och nergångar. Mest uppåt nu i slutet faktiskt. och jag kommer aldrig glömma sommaren 2010.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Tillbaka till startsidan


bloglovin