23 september

2010-09-23 17:56:58
kategori: Entertainer 2010   [0] kommentera
Hejsan hoppsan! Imorgon är det bara en månad kvar här på Rhodos. Kan inte vänta tills jag får se alla där hemma igen..

Här är det som vanligt. Typ, förrutom att vi har riktigt många från belgien här denna veckan. Vilket innebär att många pratar franska och inte förstår engelska. Så det blir väldigt korta konversationer.
"Bonjour" "ca va?" "ca va bien merci"

Jag hade en fantastisk ledig dag i tisdes. Jag, Callie och Roxanne åkte till Falirakibeach igen. Vi hyrde en solstol, la där en halvtimme, sen fick vi för oss att testa på vattensporter. (typ som bananbåt osv).

Vi gick dit, och dom som ägde stället kände Antonello som jobbar på Aegean, så vi fick halva priset rabatt. Vi satte oss för att vänta på vår tur. Där var nån som skulle åka på paragliding, (fallskärm efter en båt),. Dom fråga om vi ville följa med på båten. Så vi åkte med. Sen började dom på båten ta fram flytvästar och säkerhetsgrejer till oss. Så vi fick också testa på det. Helt gratis.

Sen var det vår tur att göra det vi ville göra. Det var en stor madrass som man skulle ligga på magen på och hålla i, som blev dragen efter en båt. Callie trilla i vattnet, men inte jag och Roxanne, så vi ville göra det igen, med en mindre madrass denna gången. Denna gpngen var det mycket svårare att hålla i sig, jag trilla av 4-5 gånger. Men det var riktigt kul.

Sen fick följa med på ännu en båttur med paragliding, men vi satt bara kvar på båten denna gången..

Roxanne körde hem oss till hennes lägenhet, där vi satt och lyssna på greeknighten från hotellet och färgade håret. Jag ännu blondare och Callie mörkare..

Dagarna efter min lediga dag har min kropp varit helt död av utmattning från tisdagen. Träningsverk i rygg och armar, och benen som dunsade i vattnet hela tiden. Men det var det värt.. Och det ända vi betala för alla grejerna var 13 euro var. Egentligen kostade paragliding 25 euro, och 2*madrassen 30 euro. Så egentligen skulle vi ha betalat 55 euro var..

Ikväll blir det mamma mia på Aegean, jag har fått en roll, Tanya. woho!

Ses




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:



Trackback
Tillbaka till startsidan


bloglovin